Första förlorare



Nu är det över, nu är det gjort.
Det va en riktigt kul dag på Öland den 26.e, men det blev lite för mycket misstag och sura miner.
Vi började klockan 8 på morgonen med frukost på Strand hotell och att prata igenom rätterna med Katarina. Sen gick vi vidare och gjorde oss hemma i köket och sen va det nästan dax att börja, kl 10.10 gick vi in i köket som 3.e start. Det kändes okej och vi fick fram 3 rätter i tid men det räcker tyvärr inte hela vägen.
Efter tävlingen va det dax för lite snacka med dommarna och vi va berädda att bli lååångt nertryckta i skorna men vi kommer in dit och det ända dom säger är att vi diskar med fel redskap? Svamp, borste borste, svamp what ever!?!.
Sen va det dax för att få reda på vinnaren och vi ställer oss på senen och Åre tar hem segern och det känns lite jobbigt, men men Karatina får tag på en av dommarna och han berättar att några av dommarna tyckte vi skulle vinna och några tyckte att åre skulle ta hem det så det kändes riktigt jobbigt!
Hemvägen blev nog lite jobbig för dom som v tvungna att åka samma bli som jag, förlåt men jag är riktigt dålig på att ta en förlust och speciellt om det va så nära, det fanns så mycket jag kunde gjort bättre.
2.a är den första förloraren, och ärligt, visst är det jobbigare att ta en förlust och snubbla på målsnöret än att komma sist. Det är bätte att komma 2.s än sist men det är lättare att ta en förlust om vi hade kommit på sista plats. Men det är bara att resa sig upp igen och visa och vilja mera till nästa tävling, NU JÄVLAR !!!

Tack till alla som har gjort den här tävlingen möjlig och alla som har hjälpt oss med allt från recept till att beställa varor och smakat av våran mat!

Nej nu ska jag tagga till 2 matcher i Åby om några timmar, och jag tänker inte förlora igen!!

LOVE Jonna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0